Friday, August 21, 2009

مراسم سی امین سالگرد مقاومت مردم در کردستان علیه رژیم جمهوری اسلامی


مراسم سی امین سالگرد مقاومت مردم در کردستان علیه رژیم جمهوری اسلامی،
در تورنتو برگزار شد!
روز یکشنبه، 16 آگوست، 28 مرداد سی امین سالگرد حملهُ رژیم جمهوری اسلامی به کردستان، مراسم با شکوهی در شهر تورنتو برگزار شد. در این مراسم که بدعوت شورای حمایت از مبارزات مردم در ایران برگزار شده بود، نزدیک به سد تن از مبارزان کمونیست و آزادیخواه و شخصیتهای سیاسیِ چپ و دیگر مدافعین مبارزات سی سالهُ مردم در کردستان شرکت داشتند.
این مراسم، که در استقبال از سالگرد 28 مرداد و در حمایت از سه دهه مبارزات مردم در کردستان علیه رژیم جمهوری اسلامی برگزار شد، ابتدا با معرفی برنامه از سوی مجری و سرود انترناسیونال و یکدقیقه کف زدن متوالی حضار در تقدیر از استقامت مردم در کردستان شروع شد. پس از آن فرید پرتوی، از فعالین شورای حمایت از... جهت معرفی این تشکل جدیدالتاسیس و اهداف آن و تلاش آن برای متشکل کردن و جمع آوری نیروی مبارزاتی چپ و کمونیست علیه رژیم جمهوری اسلامی و در دفاع از آزادی و برابری طلبی در سطح تورنتو به سخنرانی پرداخت.
پروفسور امیر حسن پور، ازشخصیتهای سرشناس سیاسی چپ و مبارز در تورنتو، سخنران بعدی بود که طی سخنان مبسوطی به زمینه های رشد کمونیزم در کردستان، فعالیتهای کمونیستها در کردستان در دفاع از حق طلبی اقشار ستمدیده، و بررسی جنبش چپ و کمونیستی پرداخت. صلاح ایراندوست، از فعالین و رهبران کمونیست شناخته شده در کردستان، و از اولین رهبران و فعالین سازماندهی مقاومت مردم علیه حملهُ رژیم در 28 مرداد سخنران دیگر این مراسم بود. وی در سخنان خود به اولین روزهای آغاز جنگ در کردستان و تلاش و توطئه های رژیم، و نقش مهم کمونیستها در سازماندهی مردم در شهرهای کردستان اشاره کرد. سخنران بعدی، سهیلا دهماسی به مبارزات مردم در کردستان و بویژه نقش و جایگاه زنان در این جنبش پرداخت و طی سخنان خود به بررسی این موضوع پرداخت. حامد کریمی (شاطر حامد) سخنران چهارم این مراسم بود. حامد کریمی، کارگری که از همان اولین روزهای پس از سر کارآمدن رژیم جمهوری اسلامی دست اندرکار و از فعالین مبارز سازماندهندهُ کارگران و خبازان سقز بود، در سخنرانی خود به نقش و جایگاه مبارزات وسیع و متشکل کارگری در کردستان و تلاش رژیم برای در هم کوبیدن این فعالیتها اشاره کرد.
پس از این سخنرانیها، نمایش عکس و فیلم از مبارزات و زندگی مردم در کردستان به اجرا درآمد. در بخش پایانی مراسم، تعدادی از شرکت کنندگان به جنبه های مختلف مبارزات مردم در کردستان، برجسته و وسیع بودن مبارزات کارگران و اقشار ستمدیده، نقش کمونیستها در مبارزات سی سال اخیر در کردستان پرداختند و یا خاطراتی از روزهای اول آغاز جنگ در کردستان را بازگو کردند.
زنده باد 28 مرداد، سالروز مبارزات مردم در کردستان علیه وحشیگریهای رژیم!
مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی!
شورای حمایت از مبارزات مردم در ایران



No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
جمهورى اسلامى اگر امكانى داشت كه توام با سركوب بتواند مردم را با نمايشهاى انتخاباتى خود نيز مدتى ديگر تحت كنترل نگاه دارد، امروز تنها با اتكاى كامل به سركوب گسترده و تحميل فضاى نظامى و امنيتى بر اریکه قدرت نشسته است. آنچه در ابتدا بصورت اعتراض مردم به زیر پا گذاشتن و هیچ انگاشتن آرایشان بروز نمود بسرعت تبديل به اعتراضات توده اى به رژيم استبدادی جمهورى اسلامى گرديد. • جدايى كامل دين از حکومت و دولت • آزادی های بى قيد و شرط همچون آزادی بيان، عقيده، تشكل، تجمع، تحزب، اعتراض و اعتصاب • حمايت از ايجاد تشكلات مستقل كارگرى، دانشجويى ، دانش آموزى، جوانان، زنان و محلات در ايران • رفق تبعيض جنسيتى و برابرى كامل زن و مرد در تمامى شئون اجتماعى، مدنی، سياسى و اقتصادى و لغو حجاب اجبارى • رفع هرگونه ستم ملی • آزادى كليه دستگيرشدگان و زندانيان سياسى • لغو احكام غير انسانى اعدام، سنگسار، شلاق و ممنوعيت شكنجه به هر شکل و تحت هر عنوان • انحلال فورى همه نهادهاى سركوبگر دولتى و وابسته به رژيم كه مسئول كشتار مردم بوده اند • محاکمه عاملین و آمرین جنایات رژیم در سى سال گذشته • حمايت از مبارزات كارگرى و پيشرو در راستاى تحقق برابرى اقتصادی و اجتماعی، افزايش دستمزدها و برخوردارى از يك زندگى شايسته انسانى